tisdag 10 maj 2022

Mitt nya liv....

 Nu har jag varit arbetslös i snart 3 veckor och börjar långsamt hitta en ny rutin på tillvaron och har fått grepp på hur allt funkar med A-kassan och arbetsförmedlingen.....Gäller att göra rätt för sig...det kan jag lova...:-)




Jag söker jobb och letar kurser/utbildningar som förhoppningsvis ska guida mig åt rätt håll så jag hittar  det jag söker....




Däremellan odlar jag och har nog gått totally bananas i år....i alla fall enligt min man..:-) Mer tid=mer odling....inget konstig med det tycker jag....




I år odlar jag inte bara tomtater/gurka/chili och paprika utan satsar även på en massa blommor av olika slag....bla Blåklint, Jättevallmo, Rosenskära och en massa andra olika blommor som blir fina att torka.





Är precis fullt i alla fönster och hyllor här hemma just nu så måtte värmen komma så jag kan få ut en del till växthuset och i krukor och land....Snart så...:-)


Inga kommentarer: