tisdag 1 april 2014

Kan man lära gamla hundar att sitta......?

Inte den här gamla hunden i alla fall.......verkar det som...:-)




Har gjort det igen....det som jag lovat mig själv sååååå många gånger att inte göra...Har kört på i 180 knyck ett tag och natten mellan söndag och måndag sa kroppen ifrån att nu jäklar får det vara nog....Vaknade yr och med en fruktansvärd huvudvärk och ont i kroppen.




Har rannsakat mig själv om varför det blir så här och det handlar inte om att jag vill vara duktig inför andra utan BARA om att jag vill vara duktig inför mig själv! Sätter skyhöga krav på mig själv och det har jag nog alltid gjort. Att ha kontroll är också livsviktigt för mig....Har jag inte det mår jag dåligt!




Har intalat mig själv att jag jobbar bäst under press och trycker därför in massa saker när tiden egentligen inte alls räcker till......ja ni hör ju själva! Låter inte alls vettigt! Försöker jobba på det men det går väl så där....:-) Någon som känner igen sig?

                                                                  Kram!

3 kommentarer:

MARIA I KOS sa...

Det är inte lätt att hitta balans i livet alla gånger.
Jag har fått lära mig att lyssna på min kropp p.g.a värken som ständigt är där.
Men jag känner igen det du skriver om. Jag vill också ha kontroll, men har varit tvungen att dra ner på mycket.... men jag erkänner att jag kan må dåligt av att jag inte kan göra det jag vill.
Ta hand om dig.
Fina bilder.
Kram♥

Caroline sa...

Var rädd om dig💗
Jag vet vad du menar....
Stor Kram från mig 😊

baraetthem sa...

Visst är det lätt att det blir så, så det är bra att kroppen säger ifrån till slut och man tänker efter lite. Var rädd om dig och försök att sänk kraven lite. Tack för fina hälsningen när vår Elsa kom:)

Kram fredrika