fredag 10 februari 2017

Fortfarande på mina stickor.....


Japp, så är det.....Började med min Nancykofta i oktober och den är fortfarande inte färdig.....Till mitt försvar kan sägas att jag under december tog en paus virkade vantar till halva släkten......sammanlagt 7 par....Men nu är jag på gång på riktigt igen...


Man stickar koftan nerifrån och upp på rundstickor i ett helt stycke och när allt är klart så klipper man upp hela vägen för att sedan sticka resårkanten fram med knappar och knapphål. Bara tanken på att klippa i något stickat kändes läskigt från början men nu är jag sååå taggad.....Vill ju kunna använda min kofta nu i vår...:-)


Önskar er en skön fredag!
Kram

1 kommentar:

MARIA I KOS sa...

Hej!
Tack för besöket på min blogg. Jag bloggade ingenting förra året men plötsligt fick jag tillbaka blogglusten. Kul att du också gör inlägg ibland.
Fin tröja du stickar. Jag tycker också det verkar oroligt att klippa i ett arbete, har aldrig gjort det själv men min kompis stickade en babyoverall som skulle klippas och det blev bra.
Det var du som inspirerade mig att börja sticka 2011 när du stickade pippitröjor. Jag stickade ju också en då som jag gav bort till en liten kille. Sen fick jag tillbaka den när min dotter väntade barn och nu har mitt barnbarn Wilma den. Jag har inte stickat på ett år nu, gjorde en liten babykofta, mössa och vantar till Wilma när hon var nyfödd.
Ha en trevlig kväll
Kram