söndag 11 februari 2018

Lite vårfeeling i stugan....

Vi hann precis komma innanför dörrarna här hemma innan snön började yra runt utomhus.....Hua så kallt det är idag...brrrrrrrr......Jag tror inte att jag inte är skapt för vinterkyla...hjälper inte hur mycket jag än klär på mig....fryser ändå alltid!

Så för att stå ut tänder jag ljus....i massor....och frossar i tulpaner och pärlhyacinter.....Går rätt bra faktiskt..:-)



I fredags köpte jag en bukett Eucalyptus och lite annat som jag tog med till stugan. Har precis plockat bort julen där så det kändes lite kalt och tomt.




Älskar doften av Eucalyptus och de står sig fint hur länge som helst. Tänker hänga upp buketten på tork sen när den har gjort sitt för doften sitter kvar länge, länge....





Ett litet plåtfat, en ljusstake i pressglas, en liten ljuslykta och en vas med knoppande pärlhyacinter fick det oxå bli.
 Kändes genast lite vårigt och när solen tittade fram, typ en sekund igår, fick jag riktiga vårkänslor....gick över snabbt och ja jag vet...det är ett tag kvar....men jag tröstar mig med att det går långsamt åt rätt håll i alla fall..:-)

Kram














Inga kommentarer: