onsdag 10 oktober 2018

Lite höstfeeling.....

I söndags var vädret riktigt fint så då passade jag på att plocka in alla pelargoner, citronträdet och olivträden. Vi har haft några frostnätter den senaste veckan så vissa blad såg lite härjade ut.... jag har äntligen fått några små citroner på mitt träd och jag vill inte att de ska ramla av....




När jag lyfte krukan på trappan upptäckte jag att botten var helt rostig och en stor del ramlade loss så den hade verkligen gjort sitt. Drog iväg till blomsteraffären och hittade precis det jag hoppas på....en stor, tung urna på fot och det blev precis så fint som jag trodde.




En stjärna och några små pumpor så var det pimpat och klart. Mina Plättar i luften har växt något ofantligt denna sommar och var helt omöjliga att dra ur krukorna utan att trasas sönder så jag chansar på att de överlever vintern.




Ja ni ser ju hur plättarna snart tar över blomsterlådan....:-)




Nu är onsdagen avklarad och vi går vi mot helg...Underbart! Kram💚









Inga kommentarer: