lördag 21 mars 2020

Odling och corona.....

I måndags, vid lunchtid, började jag känna av halsen....lite skav, inget annat.....och då var det bara att packa ihop och lämna kontoret. Vi har strikt policy nu i coronatider att OM man känner sig minsta sjuk så får man jobba hemifrån...både för sin egen skull men såklart mest för att inte riskera att smitta andra...



Så jag har jobbat hemifrån hela veckan...har funkat förvånansvärt bra och har fått gjort hur mycket som helst....fler i mitt team jobbar hemifrån och vi har startat dagen med ett möte på Skype....sen har vi jobbat på som vanligt.....




Jag vet inte om jag har corona, kan lika gärna vara ett vanligt förkylningsvirus, men symptomen finns där.....och i torsdags började Samuel känna av det så han har studerat hemma, över Skype med sina klasskamrater som både är i skolan eller hemma....och Bosse, som är frisk, har oxå jobbat hemifrån för att vi är sjuka.....




Lite läskigt nu när allt ställs på ända.....att vi är så sårbara....men vi lyssnar och följer råden som Folkhälsomyndigheten ger....och SJÄLVKLART håller vi oss isolerade så länge vi bör för att värna om de som är i riskgrupperna......Bosse får sköta all kontakt med omvärlden...alltså handla osv, så länge som han mår bra.....




Har inga problem med att vara hemma.....jobbar som sagt heldagar, sen pysslar jag med mina odlingar och så stickar jag såklart.....kan bli en och annan serie på tv:n oxå...:-)




Ikväll blir det Thaimat från stan.....både för att det är så himla gott men oxå för att gynna restaurangerna som har det riktigt tufft just nu......Bara att ta en dag i taget och rida ut stormen....Var rädda om er och ha en skön lördagskväll....💜






Inga kommentarer: