tisdag 7 juli 2020

Min pionrabatt....

När vi köpte stugan för 3 år sedan fanns det inte så mycket blommor i trädgården, däremot en massa barrträd av olika slag och en massa Buxbom. Runt huset hade förra ägaren lagt sten....i massor....Jösses vad jag har slitit och släpat...hade nog kunnat räckt till att bygga en mur......





Älskar Pioner och hittade en bild på nätet, den här ovanför, som har varit min målbild...Fluffiga Pioner ihop med Jättedaggkåpa och Alunrot..... Sååå himla fint....




Nu, 3 år senare, börjar det likna något.....Valde Rosa och krämvita Pionen Sarah Bernard och de är alldeles ljuvliga....Fluffiga som en gräddbakelse och doften är magisk...

De första knopparna började slå ut i början av Juni så jag klippte av några stjälkar till en bukett....lyxig känsla....





Ja tills ett kraftigt oväder drog över här och alla mina Pioner låg mot marken.....






Underbart är kort men sååååå värt det...:-) Nästa år ska jag bygga växtstöd till dem så att de klarar regnoväder bättre....Man lär så länge man lever....💚

Inga kommentarer: