onsdag 2 september 2020

Redo för överlämning...

Fick en fråga av mitt barnbarn Lea om jag ville sticka en tröja till henne....Självklart ville jag det...:-)



Lea är en hästtjej och ville ha en gosig tröja att ha under jackan när hon är i stallet...gärna en med mönsterstickat ok....som den här tröjan, en riddari, som jag stickat till mig själv för något år sedan...



Jag hittade mönstret och började leta efter ett bra garn....som inte kliade eller var stickigt....och med tanke på att hon ville ha en vit bas var det viktigt att tröjan skulle kunna tvättas i maskin....Till slut hittade jag ett garn som skulle passa...ett Dropsgarn i mjukaste merinoull...



Var en chansning att få till storleken med tanke på att mönstret utgår från ett riktigt tjockt ullgarn så nu håller jag tummarna för att tröjan sitter som en smäck....:-) Den som lever får se....Kram

Inga kommentarer: