fredag 20 maj 2022

Vårt lilla smultronställe.....

 I onsdags packade jag bilen full med tomater och annat och styrde kosan mot stugan....Solen sken och när jag öppnade bildörrarna möttes jag av en kakofoni av fågelsång och Göken gol för fullt....helt fantastiskt..:-)




Började med att städa ur mit växthus....plockade ut alla lösa föremål och spolade rent insidan....



Sen planterade jag ner tomaterna...i år har jag behärskat mig lite och "bara" satt 4 st/pallkrage för att kunna hålla ordning och inte behöva klippa mig in som jag fick göra ett antal gånger förra sommaren.

Har bundit upp varje planta i ett snöre i taket för att kunna snurra plantan uppåt hela tiden så det ska bli lite bättre ordning där inne....är ju ett litet miniväxthus så det behövs lite struktur....:-)



Skurade även hela utsidan och fick bort en massa grön beläggning så nu ser det fint ut igen..:-)




På planteringsbordet har jag ställt 2 krukor med Chili som vi köpte på en liten marknad förra helgen...



Det är en Habanero och en Carolina Reaper....Suuuuperstarka Chilis båda två....Var min käre man som gick lite wild and crazy....lite inspirerad av Chili-Claus kan jag tänka...:-) Får väl se om han hittar någon att utmana om vi nu får några frukter på dem...




Fixade även några klätterstöd till luktärorna men har inte hunnit så något ännu...Första prio den här helgen...Älskar vårt lilla smultronställe och ska strax bege mig dit igen med bilen full med ännu fler plantor..:-) Ha en fin helg💚

Inga kommentarer: