tisdag 21 juni 2022

Sparris och lunginflammation......

Igår, efter många om och men, lyckades jag få en tid till en jourläkare som kunde träffa oss live och undersöka Samuel....Inte helt lätt kan jag säga...

Vården hänvisar hela tiden till deras onlinetjänster där läkaren då ska kunna sätta en diagnos utan att träffa sin patient.....vad tusan är det som har hänt med sjukvården egentligen?

Jag lyckades i alla fall och tur var väl det för Samuel har lunginflammation och ska nu gå på en 10-dagars penicillinkur.....Så nu hoppas vi att det vänder snabbt så han snart känner sig lite piggare..

Lite annat.....Sådde en påse Sparrisfrön för någon månad sedan...är nog lite i senaste laget men jag tänkte att why not....måste ju testa....och kolla så fina de är just nu..:-)




Har snöat in totalt på Sara Bäckemo och bara matar alla avsnitt på Youtube....och det var där jag fick inspirationen till att testa och jag har redan planer på att gräva ett nytt land där jag bara ska ha sparris.

Nu ska de få växa till sig rejält och sen, till hösten, ska jag planterar om dem 1 och 1 i krukor och ställa på en skyddad plats under en hög löv tills nästa vår och då kan jag plantera ner dem i mitt nya land...:-)


Inga kommentarer: