måndag 24 januari 2011

Favorit i repris...



Ikväll åt vi en av mina absoluta favoriträtter....Pasta och kycklingssallad! Har visat bilder tidigare men den är väl värd att visa igen.
Koka pasta, spola i kallt vatten och häll i lite olivolja så att det inte klibbar ihop. Blanda i bitar av grillad kyckling, gurka, tomat, oliver, avokado, soltorkade tomater, spenat. Häll i en burk med pesto och blanda väl. Bryt fetaost i bitar och strö över. Såååå gott och ganska nyttigt!


Samuel öser in....:-)

Har gjort egna stickmarkörer! Använde mig av fiskelina och lite olika pärlor och de blev ganska ok. 
Man använder markörer när man stickar för att markera tex vartifrån man ska mäta. Oftast knyter man en tråd i en annan färg runt just den maskan men det blir ju lite roligare/finare med dessa.







Ska se om de funkar nu när jag ska sticka andra framstycket på min omlottkofta.... de får ju inte vara för tunga eller fastna i garnet.....Blir till att testa!




Går sakta men säkert framåt med koftan...har varit så trött på kvällarna så jag somnat med sticket i händerna...:-)!

Ha det gott!
Kram

1 kommentar:

Husprojekt Drömhus sa...

så smarrigt det ser ut, älskar också kycklingsallat..mums! Kram Tiina