fredag 25 mars 2011

Lunchdags....

Har börjar mitt nya liv idag....igen....-)
Ska försöka bryta lite "fula" vanor och börja äta med LCHF-metoden och förhoppningsvis gå ner några kilon innan sommaren. Nu när jag blivit lite äldre så har jag märkt att kilona bara smyger sig på och det krävs MYCKET mer för att få bort dem än tidigare. Den stora boven är nog brödet och fikat....trots att jag inte äter så mycket men sammantaget blir det antagligen ändå för mycket att förbränna. Så nu sätter jag min tilltro till LCHF och träning (såklart).....:-)

Så detta bestod min lunch av: Tonfisk, körsbärstomater, gurka, mixad sallad, avokado, mozzarellaost, lite olivolja och basilika. Hoppas att det är LCHF alltihop...:-)



Var jättegott och jag blev vääääldigt mätt!

Ikväll blir det räkor och aioli....ingen nybakt pain rice för mig.....snyft...:-)....men ett litet glas rött vin ska jag unna mig i alla fall!!

Ha en mysig fredag allihop!!
Kramiz

5 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag äter enligt lchf sedan tre månader tillbaka ungefär, mår hur bra som helst!
Har inget sötsug, eller sug efter pasta, bröd, potatis eller ris.
Det syns inte SÅ himla stor skillnad på vågen, men däremot på måttbandet och det är ju huvudsaken:)
Lycka till!
Kram♥

mariaikos sa...

Det såg gott ut. Fungerar säkert bra . Det verkar vara många som "kör" LCHF metoden nu.
Ha en trevlig fredagkväll!
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Mums!! Det såg jättegott ut :)
Ha en trevlig helg!
Kram

Vardag och flärd sa...

Ser jätteläckert ut och jag vet att det är det också, jag äter samma ibland.
Ikväll blir det ett glas rött här också.
Kram Eva

eva s sa...

ser himla gott ut...
kanske skall börja tänka lite lchf jag också
ha en bra helg!