tisdag 27 september 2011

Fynd på taket....

Vi har en liten plats ovanför groventrén där solen inte riktigt kommer åt .....och där har det växt mossa!



Något som stört Bosse länge. Så i helgen klättrade han upp på stegen för att skrapa rent.....och vad skådar då mitt öga.....Riktigt fin kuddmossa!!





Sådan mossa jag lägger en mindre förmögenhet på inför varje jul till alla ljusstakar och julgrupper.


Första hyacinterna förra julen.

Så nu har jag tagit till vara på en hel del och ska försöka hålla det lagom fuktigt fram tills jul.

Ska även plocka vanlig grön mossa, vitmossa, plocka kottar och gräva upp lite dikesgranar INNAN snön kommer. Förra året väntade jag lite för länge och iddes inte pulsa runt i djup snö, men i år har jag gett mig den på att jag ska vara ute i god tid.

Tycker att det är så fint att pynta och dekorera med material från naturen...och billigt är det oxå..:-)


Kram på er!

6 kommentarer:

Mitt krypin sa...

Vilket lyx att ha kuddmossa på taket =) en annan springer runt i skogen för att hitta den.

Naturen är full med underbara ting att dekorera med och helt gratis Kan inte bli bättre än så.

Ha det så bra
Kram Anna

Miruschka sa...

Ja varför ska man lägga ut en massa pengar på sånt man kan fixa gratis?? Bättre då att lägga de pengarna på något annat, gå på loppis till exempel;)!
Kram♥

♥ Carina ♥ sa...

Vilket fynd du gjorde där på taket. Nu tjänar du ju massor med pengar som slipper köpa kuddmossa :)
Kram

Mamma Mia.. sa...

Åh så fint!! Tänk att kuddmossa kan växa så hemma i trädgården!!!

mariaikos sa...

Det låter bra , tänk att du odlat egen kuddmossa utan att ens veta om det .
Kram ♥

Villa Vinkelhaken sa...

Så fint! Ljuslyktorna är superfina! :)

Ha det bra!
Kram Jenny