tisdag 1 mars 2022

Vintersådd och vårtecken...

 För några veckor sedan, när vi var ute och tittade till stugan, passade jag på att så lite i en av pallkragarna i växthuset....



Sådde vintersallad, ruccola och spenat som ska vara säkra kort...Lika spännande varje gång vi har varit i stugan om det har kommit upp lite grönt men än så länge har det inte hänt ett smack...:-)

Har lagt på ett lager snö, både för att "vattna" men snön isolerar lite så det blir varmare i jorden...



Har även sått lite kål i en äggkartong....Gick loss totalt förra året och sådde en massa olika slags kål men förde en ojämn kamp med kållarverna så jag fick inget att skörda....Men skam den som ger sig...Nu har jag bara sått lite blomkål och grönkål som jag tänkt plantera i krukor ihop med blommor ...



Har sett olika kålsorter i stadsplanteringar ihop med en massa andra växter och det såg så häftigt ut så jag måste bara testa....och kanske de där äckliga larverna inte känner lukten av kål om jag samplanterar dem med blommor...



Nu i helgen kollade jag runt för att hitta minsta lilla vårtecken och visst fanns dem...om än gömda i snön så jag fick krafsa runt lite....En liten julros....Underbart....det går åt rätt håll.....ÄNTLIGEN💚



Inga kommentarer: