måndag 5 oktober 2015

Lite måndagskväll.....

Är det någon mer än jag som blir fullständigt knockad av mörkret utanför? 
Trots att jag vet att det är likadant varje höst så blir jag lika chockad och tror att jag har värsta vitaminbristen eller att jag är på väg att bli sjuk.....


Trots dettta så älskar jag verkligen hösten.....färgerna, den klara luften och framför allt lugnet.....att tillåta sig att krypa upp i soffan med en kopp kaffe och bara vara....läsa en bok, sticka en tröja eller två....det man får lust till.....


Igår gjorde vi allt annat än tog det lugnt.....vi höststädade trädgården......klippte buskar och häck, klippte ner alla Pelargoner och ställde i lådor i garaget, tog in olivträden och citrusträdet, planterade massor av Ljung och satte ut ljuslyktor och lite annat så igår kväll var vi rejält mörbultade i rygg och ben men på ett riktigt skönt sätt.....

Så ikväll tar vi det lite lugnare och laddar för en tisdag med full fart, både på jobbet och hemma!

Kram







Inga kommentarer: