onsdag 28 oktober 2015

Lite olika projekt....


Vet inte riktigt hur det gått till men helt plötsligt har jag flera stickprojekt på gång samtidigt....men som tur är läste jag någonstans att det bara är bra för inspirationen och lusten att slutföra så vi får hoppas att det stämmer....:-)




Just nu på gång alltså....En tröja till mig i mjukt alpacka/ullgarn med en stor fläta på framstycket....fick inspirationen från Lantlivs augustinummer......Bakstycket är klart och framstycket påbörjat. 


Ett eller flera par raggsockor....kan man aldrig få för många av ....Av det mönstrade garnet från Fabel stickar jag trekantiga sjalar med tofsar till småtjejerna i familjen.....


Till sist ett par handledsvärmare som faktiskt blev färdiga häromkvällen.....check på den...:-)
Alla projekt förutom tröjan är gjorda av garner jag har haft liggandes här hemma. Blir ju alltid något eller några nystan över när jag köper garn....köper alltid lite extra av någon anledning.....och nu har jag gett mig den på att rensa och använda allt det jag har och inte bara köpa nytt. En riktigt rolig utmaning.....

Kram






Inga kommentarer: