torsdag 5 november 2015

Lite kaos.....

Herre jösses så det kan bli ibland!! Både gårdagen och denna dag har varit väldigt rörig....

På jobbet händer det stora saker, positiva i och för sig, men det blir ändå rörigt och lite orolig stämning för vad som komma ska....

När jag höll på att packa ihop för att åka hem i eftermiddags smsade Samuel att han på något vis lyckats trassla in snöret i gympapåsen i bakhjulet och därför inte kunde cykla hem från sin kompis....

Så utrustad med sax satte jag mig i bilen för att åka till undsättning och glömde min mastodontlånga handlarlista kvar på jobbet......Väl framme hos Samuel fick jag slita och dra i det förbenade snöret och till slut fick jag bort det med resultat att jag hade fullt med olja från kedjan på händerna.....vilket jag inte såg där i mörkret....

Drog till affären och hoppades att jag memorerat handlarlistan så jag inte skulle glömma något....fick ihop det mesta men så fick jag plötsligt syn på mina händer som var helt kolsvarta....typiskt!! 
Väl hemma råkade jag se mig i spegeln och upptäckte att jag hade en stor svart fläck på kinden....inte konstigt att kassörskan tittade så på mig....:-)


Men....slutet gott, allting gott....Nu ligger Samuel och sover gott och vi ska ta oss en liten mugg med glögg...:-)


Inga kommentarer: