tisdag 3 november 2015

Lite soppa och en gran.....

Finns det något godare än en rykande varm soppa när det är kolmörkt ute och man är frusen och trött? Tror inte det....


Gjorde en stor gryta full med kycklingsoppa igår så vi kunde värma även till ikväll...perfekt!


Är en Mexikansk kycklingsoppa med lite sting i. Har lagt ut receptet under recept men när jag lagar den så lägger jag i dubbelt så mycket av kryddorna och av riset så soppan blir väldigt matig och supergod!


Idag plockade jag in en dikesgran som jag drog upp vid vägkanten i helgen.....tycker det är så fint att pynta med material från naturen...Har plockat finfin mossa som jag förvarar ute på altan i väntan på lite ny energi att pyssla men det får bli en annan dag.....nu ska jag rasa ihop i soffan och bara vara.....

Kram


Inga kommentarer: