onsdag 20 juni 2018

Äckliga småkryp.....

Ja det är de verkligen.....Fästingar alltså! Äckligaste som finns! Bara tanken på att trycker ner sitt huvud innanför huden och suger blod ger mig rysningar i hela kroppen!

För ca 4 veckor sedan tog jag bort en fästing på min vad och den hade nog suttit där och gottat sig i något dygn....Jag hade rensat land och planterat ute i stugan hela helgen i bara shorts och bikintop eftersom att det var så varmt.

Blev en lite röd prick och jag tänkte att jag nog skulle hålla lite koll på den. Först såg det ut som att den skulle försvinna men efter någon vecka blev det lite rött och irriterat vid sidan av bettet. Nu ser det ut så här..:-(




Så jag har varit på vårdcentralen idag och det var utan tvekan Borrelia så nu ska jag äta antibiotika i 10 dagar så får vi hoppas att bakterien försvinner helt och att jag inte får några konstiga symptom längre fram!

Så kolla er noga när ni har varit ute i naturen...de finns överallt och är äckliga!

                                                                          Kram







Inga kommentarer: