fredag 16 november 2018

Vad jag sysslat med.....

Tiden bara springer iväg och jag känner ofta att jag inte hinner göra ens hälften av vad jag skulle vilja göra.....Hinner inte träffa min familj så mycket som jag skulle vilja....hinner inte träna så mycket som jag (ibland) skulle vilja...osv .....osv......

Men ¨någon¨ sa att man inte ska fokusera på vad man inte hinner utan istället fokusera på vad man FAKTISKT får gjort så nu tänkte jag kolla hur mycket jag har hunnit handarbeta på ett år......alltså sedan 16 november förra året......




Förra året stickade jag vantar i julklapp till mina döttrar/svärdotter/mamma/svärmor och så några till mig själv......blev en hel drös.....faktiskt hela 10 par....inte klokt när jag tänker efter...:-)....Alla är inte med på bild....




Efter det stickade jag en tröja till mig...modellen heter Riddari....Väldigt varm och skön kan jag lova..:-)




I våras föddes lilla Alma.....mitt 7:e barbarn och till henne virkade jag en ugglefilt.....




Så blev det midsommar så då virkade jag ett antal midsommarkransar till småtjejerna i familjen...sammanlagt 5 stycken.....




Sen undrade min dotter Ida om jag ville sticka en mössa till Alma så då stickade jag en ugglemössa+halsduk+vantar....blev en mössa även till Elias....




Så stickade jag en chunky pläd på stickor nr. 20....Rätt tung att sticka men blev fin på sängen...
Min syster fyllde år i oktober så då stickade jag ytterligare ett par hjärtevantar.....




Så har jag precis stickat klart min halsduk och vantar i mjukaste ull...Längtar att få svepa in mig i den när kylan kommer....och just nu håller jag på med vantar igen i ull som ska tovas......Blir nog mer än ett par......Kan man ha för många vantar?

Jag har ju hunnit med rätt mycket ändå när jag ser tillbaka....Så ikväll lutar jag mig tillbaka i soffan och njuter fredagskväll i stugan....blir lite hemgjord pizza och ett glas rött....
                           


                                                         Ha en skön helg!




Inga kommentarer: