måndag 10 december 2018

Fjärde gången gillt......

Bästa sättet för mig att varva ner är att ta fram lite garn och stickor...Älskar att handarbeta och senaste tiden har jag stickat vantar, nu senast i ullgarnet Lima som sen tovas i tvättmaskinen....

Inget avancerat.....bara ränder som jag bestämmer allt eftersom jag stickar....i färger jag gillar.....

Innan tvätt

Tre hela par har jag stickat, tvättat och slängt pga att de blev på tok för små och helt oanvändbara....trodde jag skulle få frispel men envis som jag är så testade jag olika program på tvättmaskinen med olika styrkor på centrifugeringen och nu har jag ÄNTLIGEN fått kläm på det....till mitt fjärde par...:-)


Efter tvätt


Blev perfekta i storlek och härligt varma, så nu har jag påbörjat ett par till i lite andra färger....för vantar kan man väl aldrig få för många av...:-)
                               
                                                                                  Kram


Inga kommentarer: