tisdag 3 september 2019

Min sommarodling.....

Nu är vi redan inne på 3:e arbetsveckan och det känns i luften att hösten smyger sig på......mysigt då att titta på alla foton jag tagit och drömma mig tillbaka......




Vi har tillbringat nästan hela semestern ute i vår stuga....bara varit hemma någon natt då och då för att kolla till huset, vattna och tvätta för att sedan åka tillbaka......




Vi har haft mycket besök...mest av familjemedlemmar men även vänner....har blivit en del sol, bad och grillat om man säger så...:-) Så mysigt med besök här....allt är enklare....




Jag har fixat i mitt lilla växthus....pysslat om mina plantor som de vore mina bebisar och det har verkligen lönat sig....vilken växtkraft alltså!! Svårt att tänka sig att de meterhöga tomatplantorna kommer från ett pyttelitet frö....




Har 3 gurkplantor och ett tag var jag rädd att de skulle ta över hela växthuset med sina slingrande grenar....fick knyta upp dem i snören i taket så de kunde klättra uppåt istället...:-)




Har skördat flera gurkor och har ytterligare några på gång.....Lite tjocka och taggiga i skalet men skalar man dem bara så smakar de sååå mycket godare än de man köper i mataffären...




Har även odlat klockchili, paprika....både vanlig och spetspaprika, havannapeppar och massor av basilika....




Känns så lyxigt att kunna slänga ihop en sallad av egenodlade grönsaker som vi har gjort hela sommaren och jag har verkligen fått blodad tand! Planerar redan nästa sommarens odlingar..:-)





                                                                             Kram

Inga kommentarer: