fredag 27 december 2019

Blir så trött på mig själv.....

Ja så var det vääääldigt länge sen jag gjorde ett inlägg här på bloggen igen......Eftersom jag mest använder min blogg som dagbok blir jag lite trött på att jag inte fått till ett enda sedan i oktober...

Är ju i november och december man har mest att fota och skriva om....Men samtidigt så är det den mest hysteriska perioden, både på jobbet och hemma och sen detta ständiga mörker utanför fönstren både när man lämnar huset och kommer hem....Men tack och lov går vi mot ljusare tider nu..:-)


Årets adventsljusstake

Julen har i alla fall varit väldigt mysig och vi har skapat en ny liten tradition med tanke på att vi är så många och alla inte träffas på själva julafton.....




Lördagen 14/12 kom alla barnen hem till oss (förutom min näst äldsta dotter) på Ris a la Malta och skinkmacka och sen lite fika med glögg och pepparkakor....Så himla mysigt att samla allihop och klart mindre stressigt då vi inte bjöd på ett komplett julbord....




Vi umgicks hela eftermiddagen och alla barnbarn fick sina julklappar.....I år fick alla 8 en liten peng och så något stickat i sina paket så får de själva bestämma om de vill spara eller köpa något....Kändes som att det var uppskattat.....




Till småtjejerna i familjen hade jag stickat vantar som ser ut som enhörningar.....kanske inte så praktiska men väldig söta...och de åkte på direkt...:-)




Till småkillarna hade jag köpt fingervantar med Spiderman och Star Wars och till de lite större hade jag stickat mössor och köpt julskum....Ja så det blev en lyckad eftermiddag med alla våra barn och barnbarn....en ny tradition helt enkelt...:-)

                           
Kram


Inga kommentarer: