måndag 30 december 2019

Mitt stickiga år.....

Bland det bästa jag vet är att sticka....har stickat sedan jag var liten och under åren har det blivit en hel del tröjor och annat....både till mig och andra....




Stickar alltid framför tv:n....bästa sättet att hålla sig vaken....:-) Lägger jag ifrån mig sticket tar det inte lång stund innan jag somnar......




Detta året har jag stickat mer än någonsin....En del har jag redan visat här på bloggen men jag har stickat mycket mer än så....




Alla tröjor jag har stickat är designade av en dansk tjej som driver Petite Knit. Hon gör så fina och användbara modeller....




Jag har köpt både garn och mönster till fler av hennes modeller så jag tror nog att jag ska klara mig hela 2020....:-)





Just nu är största problemet att jag hamnat i det där klimakterieträsket så jag kan inte använda de allra varmaste, mjukaste och godaste tröjorna......




Förhoppningsvis är jag snart  färdig med det där eländet och återgår till att bli en fryslort igen så jag bidar min tid och stickar vidare...:-)




Har stickat en del på beställning oxå....bla flera par raggsockor som blev helt färdiga igår så nu ska jag gå loss på lite mössor och sen är det nog dax för en mjuk tröja i något fluffigt dimrosa garn...Blir fint till våren.....





I morgon kommer Bosses dotter med sambo till oss för lite nyårsfirande så jag passar på att önska er ett Gott Nytt År!

Inga kommentarer: