onsdag 16 augusti 2023

Sommaren 2023....

Ja så har det gått en massa veckor utan ett enda inlägg igen....:-) Livet rullar på och nu är Bosse tillbaka på kontoret och jag har fått en anställning inom bemanning på olika förskolor här omkring...




Jag har lagt in arbetstider i ett system där jag blir bokad om/när ordinarie personal är sjuk.....var min första dag igår och än har jag inte fått någon bokning...så jag går bara och väntar....lite frustrerande men jag måste ge mig till tåls tänker jag....




Sommaren har varit skön, trots att det inte har varit så soligt som jag hade önskat...tänker på mina stackars tomater..:-)


Vi har haft 2 kalas, varit på namngivning, gjort dagsutflykter, grejat och varit på Öland....Vi hade inte tänkt åka dit i år men som vanligt blev längtan efter ön för stor så vi tog vår mini och drog iväg på Bosses sista semestervecka. DET ångrar vi verkligen inte för vi hade sååå mycket bättre väder där än vad det var här hemma.






Vi åkte runt hela ön, precis som vi brukar....Upp till Trollskogen där vi gick en runda på nästan 6 km....sen fortsatte vi till Byxelkrok och körde utmed havet nästan hela vägen ner till campingen...Så himla vackert med alla kalkstensbrott och stenskulpturer!!





I år tog vi oss även en tur till Solliden för att kolla in min odlarguru Sara Bäckmos fina växthus..:-)




Roligt och peppande att se hur hon täckodlar och tänker om sin jordfabrik och så vidare....Fanns fler fina växthus men det var Saras jag var mest intresserad av..






Var en otroligt skön vecka med sol och lite bad (i alla fall för vissa)....jag satt kvar på filten med mitt kaffe och mitt sticke...:-)




Älskar verkligen vår sommarö och vi har redan bestämt att vi åker dit igen nästa sommar🌞💚😍








Inga kommentarer: