måndag 1 augusti 2011

Underbar avslutning på semestern!

Igår packade vi fikakorgen och åkte ner till kusten för en dagstur med sol och saltstänkta bad! Vi har inte varit vid havet alls denna sommar trots att vi bara bor ca 1,5 timmes väg därifrån och vi har nog saknat det lite.




Solen sken när vi lämnade vårt samhälle men ju närmare kusten vi kom så blev himlen mörkare och mörkare. Väl nere i Varberg började det regna, så vi fortsatte mot Falkenberg och där var det lite soligare.





Himlen var kolsvart åt ena hållet och härligt blå åt det andra men vi chansade och lade ut filten och dukade upp fikat samtidigt som de flesta andra packade ihop.



Som ni ser så var det ingen trängsel på stranden....

Både maken och Samuel badade medan jag vaktade filten..:-)



Samuel gör karatemoves i sanden....

En härlig avslutning på en min semester!

Idag har jag avverkat min första arbetsdag och det känns faktiskt helt ok. Har röjt och rensat skrivbordet och efter jobbet var jag och köpte lite växter att ha i fönstret. Trots allt är det ganska många timmar man tillbringar på sin arbetsplats.....kan lika gärna göra det lite hemtrevligt!

Kram!

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Det är något speciellt med havet :)

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så härligt att få ha hela stranden för sig själv, vilken lyx! =)

Håller med dig om att det är viktigt att ha det trevligt vid skrivbordet, själv har jag tapetserat hela anslagstavlan med foton på familjen. =)

Kram ♥

mariaikos sa...

Vilken stor och härlig sandstrand.
Jag har inte badat alls i sommar, men är nog lite badkruka nu "på äldre dar".

Det är zumba i stadsparken i morgon kl.18 i Borås skriver min son på facebook. ;)
Kram♥

Landbohaven sa...

Kom lige forbi din blog.
Gode billeder fra stranden.
Tak for kigget.