fredag 28 november 2014

Dagsverke.....

Idag har jag stått i köket i stort sett hela dagen.....Och det känns både i rygg och fötter kan jag lova....


Har bakat lussekatter till ett helt kompani känns det som.....:-)
Samuel går på scouterna och i morgon ska de ha sin årliga julbasar så jag erbjöd mig att baka 50 lussekatter.....tänkte att det blir ju lätt som en plätt när jag ändå bakar till oss här hemma.


Men 50 lussekatter är ganska många och jag insåg snabbt att det inte skulle bli så många kvar trots 3 satser så då körde jag igång med en dubbel sats till.....alltså sammanlagt 5 satser!!



 Så nu har vi lussebullar så vi klarar oss ett tag hoppas jag....:-)
När jag ändå var igång gjorde jag dubbel sats  pepparkaksdeg........


Ska stå och gotta till sig över natten så i morgon blir det pepparkaksbak för hela slanten......Men först ska vi ta fredagskväll här.......med mat och ett glas vin för att sedan krypa upp i soffan och se på Idol. Ska bli så sköööööööönt!

Kram

Inga kommentarer: