söndag 2 november 2014

På mina stickor.......

Har gett mig in på ett stickprojekt som snart tar knäcken på mig....:-)



Hittade ett mönster på Drops design på en så söt poncho till småtjejerna i familjen, köpte garn och trodde att det inte skulle vara några större problem att få ihop två stycken......men det visade sig vara allt annat än lätt.....Första delen som ska bli luvan var det inga problem med men det är ökningarna på själva ponchon som är svåra att få snygga. Man ökar med omslag på bestämda ställen så det blir ett mönster med små hål och det är precis detta som är så svårt att få snyggt och jämnt...




Har stickat och repat upp så många gånger nu så snart får jag lägga detta sticke åt sidan....men jag är sjukt envis så jag ska ge det en chans till......

Ha en skön söndagskväll!
Kram

Inga kommentarer: