lördag 25 januari 2020

Odlingsåret 2020.....

Nu har mitt odlingsår startat...:-) Äntligen är jag igång igen....som jag har längtat!




Förra året var första året med växthus och lite annan odlingen än det vanliga som morötter och sallad....Jag sådde tomater, gurka och chili bland annat och det var en fantastisk känsla att kunna gå ut och plocka ihop till en sallad.....




I år hoppas jag på att upprepa detta men jag ska försöka tänka till och bara så det jag verkligen skördar.....Gick lite bananas förra året med en massa grönsaker som jag tyckte var coola men som vi sen inte tyckte var så goda....Inget sådant i år.....Det vi sår Det skördar vi...:-)


Mitt lilla växthus som jag bara älskar...:-)


I dag har försått lite olika sorters chili, vanlig paprika och spetspaprika, kronärtskocka och basilika.....Älskar chili både färsk och torkad, spetspaprikan brukar vi grilla med lite olivolja och flingsalt....mums.....





Kronärtskockan har jag sått mer som dekoration än som mat....men man vet aldrig.....och basilika....kan man ha för mycket basilika....nä....tror inte det....:-) Kram




Inga kommentarer: