fredag 28 februari 2020

Fredagsrisotto.....

Så var det fredag....Bästa dagen på veckan tycker jag...:-)




För någon fredag sedan, närmare bestämt alla Hjärtansdag, testade vi att laga till en risotto....första gången för både mig och Bosse....Passade bra då Samuel skulle sova över hos en kompis och kanske inte hade denna rätt på sin önskelista om man säger så....:-)




Vi har ju plockat en massa kantareller, både gula och trattisar så vi gjorde en svamprisotto....Blev så himla gott och inte alls svårt som jag hade fått för mig att det skulle vara....Vi följer Sveriges mästerkock på TV4 och man blir ju så hungrig och inspirerad av allt de lagar till..... ser ju så gott ut!






Måste testa att göra egen pasta snart oxå...fick en pastamaskin i julklapp för några år sedan som jag bara har använt 2 gånger så någon helg framöver får bli pastahelg....:-) Men ikväll har Samuel beställt kycklingtacos och så får det bli! Kram!




Inga kommentarer: