söndag 2 februari 2020

Såååååå envis.....

Japp det är jag....det kan nog min man intyga......:-)

Började sticka en tröja i patentstickning förra sommaren och jag stickade och repade upp....stickade och repade och höll på att bli galen på att jag inte fick till det....var ju inte det lättaste att repa 3 trådar mohairgarn heller.....trasslade ihop sig totalt så till slut gav jag upp.....Slängde till och med det jag hade stickat så nu fanns det inte ens tillräckligt med garn så det skulle räcka till en tröja......




Men det har hela tiden legat och skavt i mig....Brukar ju inte ge mig så lätt....Så när min ena dotter frågade om jag kunde sticka en mössa i patent sa jag såklart ja.......och nu gick det bättre.....är ju inte så svårt när man väl förstår.....




Så häromdagen letade jag upp ett naturvitt moharigarn ur mina gömmor och körde igång med tröjan....och som ni ser har jag kommit en bit.....




Skam den som ger sig säger jag......ibland lönar det sig att vara envis..:-) Kram


Inga kommentarer: