lördag 1 februari 2020

Mitt spökträd......

Är sådär härligt lördagsseg idag och går fortfarande runt i pyjamas.......Har sått lite busktomater och klippt sticklingar från mina övervintrade Pelargoner och av mitt Palettblad.....Mysig tid nu när allt börjar om och man riktigt ser hur grönskan tar fart....




Häromdagen stannade jag till vid Blomsteraffären för att köpa lite Pärlhyacinter och såg då att de hade fått in så fina spökträd så ett sådant fick oxå följa med mig hem...:-)




Visst är det en cool växt!  Gäller bara att hålla jorden fuktig för torka klarar den inte alls.....Då ramlar bladen av direkt. Har tagit död på ett antal men nu har jag gett mig den på att lägga mycket kärlek (och vatten) på den här så den trivs och växer......




Mitt cederträd står kvar i sin korg och har börjat släppa barr på de nedre grenarna men det kommer lite nya gröna i toppen och så snart det är runt 10 grader ute ska jag ställa ut det så får det stå på en bra plats tills det är dags att plocka in det igen till hösten.....Ha en skön lördag! Kram

Inga kommentarer: