fredag 17 februari 2012

Dagsverke....

Idag har jag bakat! Vi ska ha lite kalas på söndag för Rebecka som fyllde 17 för ett tag sedan, om nu inte Samuel blir för risig.





Ibland är det så roligt att baka och idag har det varit en sådan dag...Allt har flutit på ....bulldegen har jäst sig stor och fin (i min Mynte-skål), hallongrottorna rann inte ut i små oformliga klumpar....jag hann få undan lite disk och annat mellan bakandet....simultan-kapaciteten har varit på topp idag med andra ord!




Har dock lite dåligt samvete för Samuel som har fått roa sig bäst han kan....mest framför tv:n men nu ska vi ta oss en liten fika och smaka av några av sorterna.




Önskar er en mysig fredag!
Kram

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

En lyckad bakdag kan man säga! Och Samuel är säkert nöjd bara av att mamma varit hemma hos honom.
Ha en mysig kväll!
Kram Eva

♥ Carina ♥ sa...

Tro jag det att det går bra att baka i en sån fin skål. Dom är fina dom där mynteskålarna :)
Mums så gott det ser ut!

Anonym sa...

Det gick ju riktigt bra att baka i de nya formarna ser jag! Ser jättegott ut alltihop! Hoppas kalaset avlöpt bra och grattis i efterskott till dottern! Kram Maria

Anonym sa...

Men vilket härligt kak- och bullfat, skicka hit! :-)