fredag 27 november 2020

Lite jul utanför fönstret....

 Årets dörrkrans är på plats....ja fast inte på dörren utan på väggen bredvid istället...:-)



I år blev det en färdigklädd stomme med granris som jag pyntade till lite med band och annat pynt jag hade i mina gömmor....



Är inte mycket som blommar utomhus just nu, förutom ljungen då,  men till min förvåning så har taklöken flera stänglar med rosa blommor....Den står lite skyddat precis utanför ytterdörren så kanske därför....en riktig cool växt som jag bara måste skaffa fler av....



I lådorna utanför kökets burspråk har jag satt ljung och en alunrot och så har jag stuckit ner några grankvistar....Enkelt och fint tycker jag. 




Så skönt med fredag! Här utanför köksfönstret ligger dimman tjock och det är superhalt utomhus så det gäller att gå och köra försiktigt....Ha en skön helg! Kram💜

Inga kommentarer: