onsdag 2 december 2020

Årets adventsljusstake...

Så var 1:a ljuset tänt...och här är det julpyntat i varje vrå.....Nu gäller det att mysa in sig så mycket man bara kan....dricka glögg, äta lussekatter, mata tv.serier, pyssla....ja allt som gör livet gött....



Brukar pyssla ihop mina adventsljusstakar själv utefter inspiration jag får från lite här och där och har samlat på mig en del material.....har 3 lådor fulla med band och diverse pynt......och några olika ljusstakar att välja mellan.....Så det varierar lite från år till år...




Försöker återanvända sådant jag har hemma men visst sjutton blir man påverkad av allt nytt och fint man ser....Jag brukar titta in till blomsteraffären här i samhället och kika lite på deras adventsljusstakar för att få lite inspiration och i år hade de pyntat med svampar och frökapslar och jag blev alldeles kär....så tre svampar och 2 frökapslar fick följa med mig hem...:-)




Men zinklådan har några år på nacken, mossan är från skogen runt stugan och banden runt ljuset är från min låda så det känns faktiskt rätt okey ändå...:-)



                                                                             Ha en fin kväll!



Inga kommentarer: