fredag 7 januari 2022

Long time, no see.....

 Så har det gått lite mer än ett år sedan jag bloggade sist.....har flera gånger tänkt skriva något men inte fått till det...



Har helt ärligt varit trött på alla sociala medier och kände att jag behövde få en paus....Lätt att få lite prestationsångest oxå när man ser alla fina och proffsiga bilder och intressanta och roliga texter så jag tappade lusten totalt....




Året som gått har i alla fall varit bra och vi har, trots covid och en massa förkylningar, klarat oss bra...ingen har varit allvarligt sjuk eller hamnat på sjukhus och DET är ju verkligen något man får vara tacksam över, för det här viruset är inte att leka med......



Vi har jobbat mycket hemifrån, när det har varit möjligt, och undvikit ställen där det samlas mycket människor....bara träffat familjen och då mest utomhus....



Vi har varit tillbringat massor av tid i stugan......odlat en massa i både växthus och i pallkragar med blandat resultat......grillat en massa.....och fikat, badat (ja inte jag men Bosse och Samuel) fiskat (inte jag heller) och allmänt njutit av livet! 




Just nu har vi massor av snö här i Västra Götaland...vackert det oxå men oj vad jag längtar till våren nu..

Har inte städat bort julen här hemma....får nog vara kvar någon vecka till men sen så....Kliar i fingrarna att börja så lite chili och paprika...Det är ett bra sätt att starta upp våren för mig...:-)



                                                              

                                                                         




Inga kommentarer: