lördag 8 januari 2022

Mitt stickår 2021...

 Jag äskar verkligen att sticka....det är det nog ingen i min närhet som har missat....Har alltid något projekt på stickorna....just nu stickar jag polokragar till mig och familjen....ett perfekt sätt att rensa bland garnerna...




Mitt stickår 2021 började egentligen i december 2020 med en julig cardigan som inte blev färdig innan jul..



Men den gick lika bra att använda i januari då den blev färdig..:-) och den har använts flitigt efter det.



Näst ut var ett par mönsterstickade vantar som höll på att ta knäcken på mig....vet inte vad det var men min covidhjärna fick inte ihop det så jag stickade och repade och stickade och repade, och muttrade några inte så fina ord, men hade gett mig tusan på att fixa dem och till slut gjorde jag det....Woop woop...:-)




Blev så glad att jag genast ville sticka ett par till, men hejdade mig (som tur var) och började istället på en härligt blå cardigan med bling-blingknappar....



Mönstret är från min favoritdesigner Petite Knit....Den här modellen har blivit en riktig favorit och är väldigt användbar så jag stickade en till fast i sandfärgat garn...med andra bling-blingknappar...



Sen fick jag en fråga från min äldsta dotter om att sticka till lilla Alma (mitt yngsta barnbarn) och såklart gjorde jag det....blev 2 st tröjor....En blå och en rosa...






Sen var det sommar och jag behövde kortärmade toppar......blev 2 st av den här modellen som jag oxå har stickat tidigare.....en vit och en ljusbeige i samma modell....man kan ju aldrig ha för många toppar eller hur...:-)




Sen fick jag en fråga av min yngsta dotter Rebecka om jag kunde sticka en svart cardigan till henne....har inte fotat den men det var i den här modellen...



Den heter Novice cardigan från Petite Knit och jag har stickat 7 st, varav 5 st förra året....en svart till mig och en likadan till Rebecka, en grön till Ida, sen stickade jag ytterligare en grön som min mamma fick i julklapp och en ljusröd som min svärmor fick i julklapp...



Avslutade året med en mjuk och gosig tröja med mönsterstickat ok med muscher....Den var tänkt att användas på julafton till kjol men är alldeles för varm så det fick bli en stickad topp istället...:-)



När jag ser tillbaka på mitt stickår så här så blir det väldigt tydligt hur mycket jag stickar men det är oxå det roligaste jag vet....så det kommer mera...:-) Kram💙


Inga kommentarer: