söndag 23 januari 2022

Covid och livsomvälvande beslut....


 I måndags kom Samuel hem från skolan och mådde dåligt...fökyld och sliten....så det blev karantän för oss alla....Dagen efter hade han hög feber och var helt kass stackarn..:-(. 

Coviden sprider sig som en löpeld nu så det var egentligen bara en tidsfråga...Flera i hans klass som är sjuka och även på mitt jobb.....



Sen var det min (o)tur.....När jag vaknade i onsdags kände jag mig lite lurig i kroppen och på eftermiddagen bara small det till och jag blev helt kass....täppt i hela huvudet, ont i kroppen och hög feber....så det vara bara att snällt gå och lägga sig...Jag förflyttade mig mellan säng, toa och matbordet i 2 dygn innan febern la sig och jag orkade vara uppe...

För Samuel släppte febern efter ett dygn och han känner sig bara lite förkyld nu men jag är fortfarande inte alls på banan.....Är hostig, har huvudvärk och känner mig konstigt yr emellanåt....Har inte ens orkat sticka för jag är som trött i armarna....Men det blir lite bättre för varje dag så bara att vänta ut...och så håller vi tummar och tår för att Bosse ska slippa bli sjuk...




Mitt i alltihop....dagen innan jag blev sjuk, så hann jag göra något jag funderat på länge....

JAG HAR SAGT UPP MIG!! 💪💪💪

Känns sjukt spännande och läskigt på samma gång och med tanke på att jag blev sjuk i samma veva så har det varit väldigt rörigt i huvudet med mycket tankar hit och dit...

Om det är rätt beslut......ja det får framtiden visa men jag kan säga som så att hade jag inte tagit tag i det nu så hade jag kört rakt in i sjukskrivning och det är inte ett alternativ så länge jag får styra....



Med hela familjen som stöd så kan det inte bli annat än bra tänker jag..:-) Kram💙

Inga kommentarer: