torsdag 1 september 2022

Semesterinlägget....

Ja så blev det som det brukar under semestern....ingen tid vid datorn...och egentligen är det ju ganska sunt, eller hur...:-)

Vi har haft en otroligt skön sommar/semester och hunnit med att både träffa familj, vänner och rest runt lite och bara tagit det lugnt.....helt perfekt!

Tre kalas har det blivit...vi började semestern med att fira min fina svärmor, sen var det Samuels kalas som vi flyttat fram hur länge som helst pga allehanda sjukdomar....avslutningsvis var det Bosse som fyllde år....och den dagen tog vi den årliga turen runt Vättern ihop med Bosses dotter Ellinor och hennes pojkvän Albin.

Vi hade med lite matsäck som vi åt utmed Vätterns strand i Hjo, sen fortsatte vi till Karlsborg och gick in i militärmuseet där....så fortsatte vi till Askersund där vi letade efter ett mysigt ställe att fika på....Vi hittade till slut ett otroligt sött litet fik men det var tyvärr stängt så det fick bli en mjukglass istället.....inte fy skam det heller...:-)

Resan fortsatte till Vadstena men då var klockan så mycket att till och med klosterkyrkan hade stängt...tyvärr för just Vadstena är min favorit runt Vättern...Vi avslutade med lite mat i Jönköping.

Vi har varit i Gränna ihop med min dotter Marica med familj och då fikade vi lite vid stranden och sen åkte vi med båten över till Visingsö och åkte remmalag....Jättemysigt men tyvärr kände Samuel av hästarna eller om det var höet så han nös som en tok och blev helt kass.....var bara att köpa allergitabletter när vi kom tillbaka till Gränna och efter en stund hade det släppt.

Vi har hängt mycket i stugan och grejat med odlingarna, varit ute med båten, grillat, druckit vin och allmänt njutit av livet....har ju varit en kanonsommar vädermässigt så vi har tillbringat den mesta tiden utomhus....ofta i skuggan...:-)

Näst sista veckan kopplade vi på Mini och drog till Öland...till Lundegårds camping. Dagen efter kom Marica med familj + Ellinor och Albin och tältade...Så mysigt att hänga lite ihop på Öland. Vi var vid poolområdet en dag, nästa dag blev det en 6 km promenad i Trollskogen....barnen var så duktiga som orkade gå så långt i värmen utan att klaga....Med glass och lite dricka klarar man allt...:-)

Vi har varit vid kusten en dag och badat i havet ihop med alla barn som kunde hänga på....Ja vi har gjort en massa....En härlig semester!!

Nu är vi tillbaks i vardagen och den är bra den med....Bosse jobbar, Samuel går i skolan och jag söker jobb....hoppas och tror på att något bra ska dyka upp snart💙