torsdag 22 december 2011

Inte alltid som man tänkt sig....

Igår var jag uppe i ottan...Här gällde att vara effektiv, mycket som skulle hinnas med...Åt lite frukost och gick sedan ut hårt med städningen.

Efter det tog jag bilen till affären och handlade all julmat och hämtade Samuel ifrån skolan....





Hem och plockade upp all mat och sedan tillbaks till bilen för att åka en sväng till min mamma som fyllde år.




När vi kommit en liten bit på väg började bilen låta så konstigt....som att det slog i ena sidan bak...Först trodde jag att det var vägen som var gropig men för säkerhets skull körde jag in till vägkanten och gick ut för att kolla....PUNKA på ena bakdäcket....SUCK!





Som tur var inte så långt hemifrån så det var bara att parkera bilen på en bra plats, ta Samuel och kassen med paket och traska tillbaka hem....Lite snopet!

Nu är bilen tillbaka på sin plats på garageuppfarten och det trasiga däcket på lagning....Slutet gott, allting gott...:-)

Kram

5 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag kan faktiskt inte byta däck, förhoppningsvis hamnar jag aldrig i den situationen att jag BORDE kunna det;)
Tur att allt ordnade sig till det bästa!
Kram♥

♥ Carina ♥ sa...

Jag KAN byta däck men slipper gärna. Framförallt ute på vintern!! :)
Kram

Vardag och flärd sa...

Vill bara önska dig en riktigt God Jul!
Kram Eva

Vintage House sa...

Hej
Så bra att allt gick bra....

Önskar dig och din familj en riktigt fröjdefull jul:)
varmaste kramen
sandra

mariaikos sa...

Önskar dig en GOD JUL ♥♥
Kram ♥