lördag 10 december 2011

Luktar nybakade pepparkakor......

i hela huset...mmmmmm....!




Igår bakade Samuel, hans kompis Noa och jag pepparkakor...eller ja det var väl mest jag som bakade....Killarna åt pepparkaksdeg och underhöll mig med julsånger som de övat på i skolan...:-)

På eftermiddagen kom mina föräldrar hit på fika och lite senare kom min son Fredrik med sin familj.


Två små superhjältar..:-)
 Godingen Gabriel var som alltid på ett strålande humör!





Idag har jag städat lite och bakat slut på pepparkaksdegen....blev en hel del pepparkakor trots att mycket har försvunnit på vägen så att säga. Nu får de ligga på plåten över natten och "torka till" lite.




Har pimpat min Toarpskrona med grått ullgarn. Virkade fast det runt överdelen och ska blöta ner garnet och försöka rugga upp det lite så att det blir en tovad yta...vet inte om det funkar men den som lever som får se...!




På menyn ikväll: Grilljerade revben (i ugnen just nu), potatishalvor, tzatziki, sallad och lite vin...Mums!

Ha en mysig lördagskväll!
Kram

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Mums för er middag! Och pepparkakor... jag bara älskar pepparkakor!
Himmel vilka fina superhjältar du har där i din soffa :)
Kram och trevlig kväll!

mariaikos sa...

Fina kakor , det luktar så gott flera dagar efter man bakat pepparkakor .
Gulliga superhjältar !
Kram ♥

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Underbart med papparkaksdoft i huset. Här hemma hoppar vi tyvärr över det momentet då jag inte längre får assistans av några små längre.
Söta små muskelpaket i soffan! =)
Önskar dig en fin tredje advent.

kram kram

Vardag och flärd sa...

Jösses så mycket pepparkakor! Jag har inte gjort en enda, är nog en dålig husmor.
Kram Eva