torsdag 8 december 2011

Pepparkaksdeg...

Ikväll har jag gjort pepparkaksdeg! Gjorde en dubbel sats så att vi får mycket pepparkakor att njuta av nu i jul. En hel del deg stoppas ju i munnen oxå...-)


Hm...ser ut som att någon redan har nallat av degen...

Är ett gammalt recept som jag fått av en arbetskollega för säkert 10 år sedan och jag har använt receptet varenda jul efter det. Blir en smidig lättkavlad deg som smakar jättegott av alla kryddor.
Här har ni receptet:





Nu ikväll har det börjat blåsa upp igen ute och det varnas för snöstorm i morgon så ta det lugnt i trafiken!!

Kram


4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Oj, så många pepparkakor det kommer att bli av den degen!
Du ska också ta det lugnt i trafiken!
Kram Eva

MARIA I KOS sa...

Lycka till med pepparkaksbaket !
Hoppas det går bättre än för mig ;)
Det luktar så gott när man bakat .
Kram ♥

Miruschka sa...

Gott med hembakta pepparkakor, de slår köpta med hästlängder!!
Här har det börjat blåsa som sjutton och snön börjar vräka ner, hoppas alla klarar sig i trafiken och det inte händer några olyckor.
Ha en fin fredag!
Kram♥

Anonym sa...

Mums med pepparkaksdeg! Såg det fina resultatet i ditt senaste inlägg! Så fint det är med Toarpskronan. Har nästan glömt bort den. Får leta rätt på min i gömmorna! Ha en fortsatt bra söndag! Kram Maria