tisdag 26 juni 2012

Blått i min hylla....



Har ändrat om lite på min hylla i köket! Gillar rosa men ÄLSKAR blått ..:-) Somrigt och fräscht!




Tycker att GreenGates kaffemuggar är så fina! Har köpt 4 st med olika mönster....tycker inte att det gör något...tvärtom! Visst smakar kaffet godare när man dricker det ur fina muggar...:-)



Gillar små detaljer som den lilla fjärilen på insidan av muggen.

I den himmelsblå formen från Gerbera tänker jag göra massor av goda pajer i sommar...:-)





Som jag längtar till semestern! Jobbar denna och nästa vecka...sen går både jag och maken på 4 veckors ledighet.....Underbart!!!

En hel del av den tiden kommer vi att tillbringa vid vårt lilla smultronsställe i Mullsjö. Husvagnen står där den har stått i över ett år nu och vi har i stort sett varit där varannan helg sedan snön försvann och vi stortrivs verkligen!

Ha en skön kväll!
Kram

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag gillar också blått, och rosa har nyss blivit en favvofärg för mig. GreenGate porslin är så fint och dina muggar med den tjusiga fjärilen är superfina!! Kaffet blir säkert jättegott i dom :)
Skönt med nedräkning till semestern :)
Kram kram

Pst! Vet du om att du har krångliga verifieringskoder för att kunna kommentera?

Vardag och flärd sa...

Vackert på din hylla! Det är kul att ändra om ibland.
Så gott att ni funnit en plats ni trivs så bra på!
Kram Eva

♥ Carina ♥ sa...

Sv: Utforma, inställningar, inlägg och kommentarer, visa ordverifiering klicka i nej.

Så får du bort ordverifieringen :)
Lycka till

Butik Älva sa...

Jag gillar oxå greengates porslin jättemycket!!
Vi har väldigt nyligen öppnat butik, och har ett stort bord proppat med textilier, porslin osv - i just blått/vitt. Jag trodde det skulle gå som smör i solen såhär i sommartider - men icke då.
Tycker precis som du, att det är väldigt fint att "matcha" muggarna med varandra. Dvs olika muggar, men att de går i samma färg. Liksom jag tycker om att ha udda stolar till bordet, men att de liksom ändå hör ihop för att de är målade i samma färg. Eller har matchande klädsel.

Ha det fint! :)