söndag 24 juni 2012

Lavendelsocker.....

Har flera gånger läst om hemmagjort Lavendelsocker och tänkte testa om det är så gott som det sägs. Älskar Lavendel och har köpt på mig flera stycken som blommar för fullt just nu.



Så jag repade av lite färska blommor och blandade med strösocker i en av mina gamla glasburkar....och på bara några dagar så luktar det ljuvligt gott om sockret...




Kan tänka mig att det smakar gott i en kopp te eller som smaksättning i sockerkaka eller muffins....blir till att testa.





Ha en skön söndag!
Kram

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Roligt att se dig här igen! För min del blir det inte mycket blogg heller nu.
Lavendelsocker måste jag prova, verkar ju vara hur lätt som helst.
Kram Eva

♥ Carina ♥ sa...

Kan tänka mig att det doftar ljuvligt om sockret :)
Jag har också flera lavendlar ute i mina krukor. Tyvärr så är klimatet här uppe inte gynnsamt för att ha lavendel som en perenn. Annars hade jag haft det :)
Kram

Livy sa...

Hei!
Det høres supergodt ut!
Ønsker deg en fin søndagskveld! Klem fra Livy

Elsa och Helena sa...

Vilken toppen ide...lavendel som doftar så ljuvligt.

KRAM Helena