lördag 18 augusti 2012

Skärpning!!

Usch och fy vad jag har varit dålig på att blogga den senaste tiden!! Tar på krafterna att börja jobba igen....  innan man kommer in i rutinerna...eller hur? Har att ENORMT sömnbehov och det verkar bara bli större allt eftersom åren går så jag har gått omkring som en zombie här hemma, både morgon och kväll, men nu känns det som att tiderna sitter i kroppen igen.


Förra helgens skörd. Bild tagen med Iphone.
 Vår "lille" Samuel har börjat 1: klass, med allt vad det innebär.....mest roligt så klart... och vi har redan hunnit med ett föräldramöte i veckan. Han tycker att det är så spännande och har fått en jättebra fröken!




Förra helgen var vi i Mullsjö med våra bästa vänner och vi tillbringade många timmar i skogen. Finns/fanns fortfarande otroligt mycket blåbär så vi fick ihop 6 liter och så hittade vi kantareller.
Samuel, som vanligtvis inte är så pigg på att följa med till skogen,  tyckte att det var ett riktigt äventyr och han var superduktig på att hitta svamp.
Denna sommar har jag plockat 14 liter blåbär så jag känner mig ganska nöjd. Räcker till många frukostar och kanske till en och annan blåbärspaj. Så nu är det lingon och svamp som gäller.



Denna helg är vi hemma och grejar. Lilltoan är så gott som färdig nu, ska bara "piffas" lite. Ska visa bilder när det är helt klart.
Känns så lyxigt med 2 toaletter igen....har varit ganska tufft emellanåt när 5( ibland 6) personer ska samsas om en toalett...... framför allt på mornarna..:-)

På måndag firar Hemma hos Märtha 2 år och det måste firas med en utlottning så klart....så håll ögonen öppna..:-)


Kram




4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Hej där! Kul att "träffa" dig igen :)
Det är härligt att man kan hitta så mycket gott i skogen. Svamp plockar jag inte men blåbär, hallon och hjortron har det blivit. Lingon hoppas jag det blir gott om för jag har slut på det i frysen :)
Spännande förstås för sonen att börja första klass :)
Kram och ha en fortsatt trevlig helg!

MARIA I KOS sa...

Hej !
Kul att läsa ett inlägg från dig igen .
Jag har också hamnat i en "bloggsvacka" . Men hoppas jag är igång snart igen med bloggandet.
Vad mycket blåbär ni plockat . Nu blev jag sugen på min mammas blåbärsbulla ... :)
Har barnen redan börjat skolan hos er . Sara har ännu en vecka kvar av sommarlovet .
Ha det bra
Kram ♥

Vardag och flärd sa...

Så flitig du varit i skogen!
Tror säkert det är spännande för Samuel i skolan, nu är han inte så liten längre!
Kram Eva

Fröken Prillig sa...

När vi gör lyxfrukost ibland på helgerna gör jag amerikanska plättar med blåbärsröra till- supergott!

2dl creme fraiche (vanlig eller lättvarianten)
2dl blåbär
2-4 msk florsocker
rivet skal av 1 lime

Vill du ha ett jättegott recept på plättarna hör av dig!
kram Åsa