torsdag 13 september 2012

Egen skörd.....

Hösten kom fort i år, tycker ni inte det? I morse var det bara 3 grader och jag fick skrapa rutorna för första gången i år...Hu! Nu börjas det...


"Fyndat" ur trädgårdslandet...:-)


Bara hoppas att mina Mårbacka överlever fram till helgen då jag planerat att ta in dem och sätta något vintertåligt i krukor och lådor!


Mums för gula kantareller!


Helgen som var tillbringade vi till stor del ute i skogen och vi älskart!! Vi fick med oss en del hem....både lingon och svamp....Så roligt att plocka men lika tråkigt att rensa....men man får ta det onda med det goda eller hur...:-)


En heeel bricka full med orensade trattisar....ska torkas och användas i soppor!

Ikväll har Samuel beställt pannkakor till middag and so it is!
Ha en mysig kväll!
Kram

3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jo hösten kom fort. Eller egentligen har det ju varit mer eller mindre höst hela sommaren ;) Ja fy för rensning. Jag och Mr har plockat lite mer lingon idag så nu står det lingon som väntar på att bli rensade...
Ha en fin kväll!
Kram

Vardag och flärd sa...

Det är så kul att plocka svamp och jag tycker det är lite mysigt att rensa svamp i lampans sken på kvällen!
Kram Eva

MARIA I KOS sa...

Håller med , hösten kom för fort .
Kul med egen skörd .
Jag har aldrig plockat svamp , skulle nog inte veta vilka som är ätliga .
Morötter har jag odlat en gång , de blev smala som pennor :)
Myser här i stugan . Regn och blåst ute . Tända ljus inne fast det är mitt på dagen .
Ha en fin fredag
Kram ♥