tisdag 18 september 2012

En korg med lila....

Älskar hösten och alla dess färger och däribland ljunglila ....eller heter det syrenlila?



Strunt samma....jag beställde i alla fall en himla massa garn i just den färgen och igår började jag på mitt nya projekt.



Ska bli en poncho i slätstickad modell med fransar i nederkanten av mjukaste ull som ska få värma min stackars frusna kropp i vinter...:-)




Ni har väl inte missat min utlottning? Jag drar en vinnare i morgon kväll men än finns det lite tid kvar så passa på.....Ni hittar den här.

Ha en mysig tisdagskväll!
Kram

5 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag tror det heter ljunglila nu på hösten och syrenlila på våren, hihi.
Jag önskar verkligen att jag kunde sticka, men tyvärr, jag är hopplös dålig på det. Du visar väl din fina poncho när den är färdig? :)
Kram kram

mariaikos sa...

Åhhh vilken härlig färg på garnet .
Nu blir jag sugen på stickning .
Hoppas på tur i din utlottning . Spännande !
Kram ♥

Vardag och flärd sa...

Ljuvligt garn! Vilket mönster stickar du efter? Jag har letat men inte hittat nåt passande, det ska vara enkelt för jag är inte så stickvan.
Kram Eva

nattugglan sa...

Så fin färg o garnet ser så mjukt ohärligt ut..o vilken fin korg/väska du har garnet i...Du får visa ponchon sen då du har kommit igång..den blir säkert fin.Ha en bra dag..o så väntar jag på dragningen...

Hemma hos Märtha sa...

Hej Eva!
Jag hittade ett mönster på drops design som heter 134-16. Är egentligen en rätstickad modell men jag kände för en slätstickad så jag utgår i alla fall från det mönstret. Inte alls svårt jag lovar!
Jag ska visa ponchon när den är färdig!
Kram
Anne-Lie