onsdag 15 maj 2019

En onsdagsmorgon.....

Har lite sovmorgon här idag...ska till tandläkaren om en stund och ingen ide att åka till jobbet före det.....men gick upp i vanlig tid och passade på att putsa lite fönster....ja jag vet....låter inte klokt...Men med de senaste veckornas regn, snö och allt pollen så kunde vi knappt se ut genom fönstren...Gick över alla fönster igår kväll men såg några ränder så de behövde putsas lite till...:-)




Idag ser det ut som att värmen ska återvända....den är efterlängtad kan jag säga....Har så mycket plantor som ska ut till växthuset men jag har inte vågat plantera ut dem....testar dock med tre tomatplantor som hade växt sig långa och knappt fick plats i fönstret längre....första natten i växthuset blev det minusgrader och eftersom att växthuset är ute vid stugan och vi är hemma så kan jag bara hoppas att de har överlevt.....




Kommande helg ska vi till stugan och då ska mitt lilla citrusträd med....ska stå i växthuset och förhoppningsvis locka till sig humlor och bin med sin underbara doft.....




Längtar ut till vårt lilla smultronställe och nu när vi har firat klart Samuel med två kalas här hemma så ska det bli så mysigt att komma dit och småfixa lite......Kram💚

Inga kommentarer: