fredag 24 maj 2019

Helgens planer....

Så har det gått en vecka igen....är inte så flitig på bloggen men desto mer på Instagram där jag heter @annelieandersson64 ifall det är någon som vill kika där...:-)




Förra helgen var vi som sagt i stugan och hela helgen gick till trädgårds-och växthusfix.....Rensade ogräs i rundeln och runt stugan där jag satt en del perenner....Ska fylla på med några till längre fram när jag ser vad jag har planterat.....:-)




I växthuset satte jag tomater och chili i stora terracottakrukor....Tomaterna har växt till sig och blommar för fullt så förhoppningsvis kan vi skörda lite till sommaren...




Har en del grönsaker kvar som stått på tillväxt här hemma som jag ska ta med ut till stugan och de tänker jag plantera i svarta papperskorgar från IKEA som jag ska borra några hål i....




Har gjort klättertorn av sly till luktärtorna som jag tryckte ner utanför växthuset ihop med lite smultron och solrosor..........Gäller bara att hålla allt vid liv nu...VATTNA alltså..:-)





Har tänkt så lite i pallkragarna oxå....Ruccola, spenat, morötter, dill, persilja och lite annat....Känns  som att det blir ytterligare en helg i trädgården....Älskar´t...:-) Kram💚


Inga kommentarer: