söndag 12 september 2010

Soffhörna

Matsalsdel

Kök

Hylla i badrummet

Otroligt snyggt, eller hur?



onsdag 8 september 2010

Litet kort inlägg.....

I morgon efter jobbet ska vi ta husvagnen till Gränna tillsammans med våra kompisar. Vi ska gå på husvagnsmässan som anordnas i Jönköping varje höst. Blir premiär för mig! Har varit väääääääldigt anti husvagnar tidigare men man är inte sämre än att man kan ändra sig...:-)! Nu tycker jag att det är jättemysigt! Men jag skulle vilja ändra lite stil i husvagnen...allt är så standard....Jag gillar den engelska lantliga stilen så jag ska försöka "pimpa" vår husvagn lite. Vi får väl se hur det blir med det...:-)


Vi ska lämna Samuel hos farmor och farfar i morgon bitti så att vi kan gå runt i lugn och ro på fredag utan att behöva vara orolig att han ska komma bort bland alla husvagnar! Blir mysigt att vara lite barnlediga också...var länge sedan. På fredag kväll hämtar vi Samuel och Bosses dotter Ellinor till Gränna för fortsatt helgmys!! Blir nog lite shopping på A6 och en tur till Visingsö också....och köp av Polkagrisar!

Ha en riktigt skön helg!




En som gillar Polkagrisar!

tisdag 7 september 2010

Minns ni....

Minns ni vintern som var.....sååå mycket snö!! Kallt och vackert, inte slaskigt och regnigt!! Lite bilder....brrr...snart är vi där igen...går snabbare än man tror.








måndag 6 september 2010

Här händer det.grejer...

Här händer det grejer nu...eller rättare sagt det kommer att hända grejer snart! Vi ska dra igång PROJEKT BADRUM....:-)! På onsdag kväll kommer en kille som jobbar som kakelsättare hit och mäter för att räkna ut hur mycket kakel/klinkers det kommer att gå åt. Vi har valt ett grafitgrått klinkers med lite struktur till golvet och stora vita kakelplattor till väggarna + mindre plattor med lite yta, också i grafitgrått, som vi ska sätta som en eller två staplar någonstans i badrummet.....frågan är vart det blir snyggast? Vi ska riva ut allt och köpa nytt handfat, toastol, dush, skåp.....ja alltihop........ska bli så roligt!!
Så nu måste vi snabbt få tag på en duschkabin att ställa i tvättstugan så att vi har någonstans att duscha den tid det tar att fixa badrummet....Vi är fem personer så det lär bli ganska stökigt (och gnälligt) här ett tag...:-).

Samtidigt så ska vi renovera ett rum som från början var ett förråd, men som vi gjorde om till sovrum när vi flyttade ihop. Marica, min näst yngsta dotter, håller på att flytta hemifrån så nu ska nästa tonåring in....Så i det rummet ska vi måla väggarna vita och lägga trägolv + köpa ny garderob och lite annat....!! Så det lär vara fullt upp hela hösten!! Jag kommer att lägga ut lite bilder allteftersom.
Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på min favoritserie: 2 1/2 Men.....helt underbar!!

Vi hörs!




 

söndag 5 september 2010

Mysig fika...

Mysig eftermiddagsfika ute hos Ida och Tomas med vinbärskaka och vaniljsås....mums! Har tre underbara barnbarn: William som är stora killen, sex år, och har börjat förskoleklassen nu i höst, Emina som snart blir fem och minstingen Leah som blir ett. Glömde naturligtvis kameran hemma...men här är lite bilder från tidigare i somras!





Söndagsplaner.....

Lika vackert väder idag!! Härligt!! Idag ska vi ut i trädgården och röja...trädgårdslandet är verkligen en sorglig historia. Har inte fått till det som vi vill.....så nu ska vi rensa bort allt, förutom jordgubbsplantorna och rabarberplantan och sätta bärbuskar i landet istället och ha grönsaker/kryddor i pallkragar. Tror att det blir mycket bättre! På önskelistan står ett eget växthus med plats för ett litet planteringsbord och liten myshörna där man kan sitta och fika .....men det projektet ligger lååååååångt fram i tiden....så nu får vi göra det bästa av det vi har.
I eftermiddag ska vi åka till min äldsta dotter och fika. Blir mysigt!! Känns som alltför länge sen.....
Ha en skön söndag!! Vi hörs ikväll!

lördag 4 september 2010

Hemma igen...

Nu är vi hemma igen efter en jättemysig eftermiddag! Vi satt ute och åt grillat kött och korv med potatissallad och grönsallad. Jättegott!! Sedan blev det fika. Blev lite kallt på slutet så vi fick dra på oss tjocka tröjor och plädar...märks verkligen att hösten är här! Lite bilder på pappas otroliga Hortensia! Ha en fortsatt skön lördag!!








Härlig lördag!

Vilket väder vi har idag!! Ska snart åka ut till min pappas stuga och grilla lite tillsammans med mina syskon och deras familjer + min mamma. Ska bli mysigt! Var så länge sedan vi träffades allihop....Svårt att samla allihop under sommaren med tanke på alla aktiviteter och resor man passar på att göra under semestern. Men nu på hösten är det lättare att få till det och träffas lite mat eller bara ta en liten fika.....
Pappas stuga ligger en bit utanför staden....är jättemysig med en inglasad veranda med öppen spis. Där brukar vi duka långbord och tända en brasa när det blir lite kyligare! Utsidan av verandan är nästan helt täckt med Hortensia. Jättevackert! Jag återkommer med bilder ikväll! Ha en bra dag!

fredag 3 september 2010

Mysig fredagskväll!

Perfekt avslutning på en mysig dag! Räkor, ajoli, grönsaksstavar och bröd....och så ett glas rött.....eller två....:-)! Ska stoppa Samuel i säng och sedan är det soffan och lite godis som gäller.....och förhoppningsvis en bra film!! Sov så gott!!


Nybakade bullar!

Hos oss luktar det nybakade bullar just nu...mmmmm....Ska ta med några till min dotter och nu är det bråttom, bråttom........Vi hörs!


Färdigjäst!



Färdigbakat


God morgon fredag!!

Såååå skönt att få sova lite längre!!! Har ätit frukost tillsammans med Samuel...ja tillsammans kanske är en överdrift.....han slänger i sig sina flingor och macka för att hinna in till barnprogrammen på tv....Men lugnt och skönt är det i alla fall och jag har hunnit läsa tidningen....en bedrift kan jag säga...:-). Idag ska vi baka lite på förmiddagen och senare i eftermiddag ska vi hem till min dotter Camilla på en fika....Ska bli mysigt! Men först av allt ska jag träna en halvtimma på min Stepper! Nu kan jag inte skylla på min förkylning längre.:-)! Vi hörs!


torsdag 2 september 2010

Färdigstädat!

Nu är huset nystädat, maten är avklarad och Samuel nattad i nybäddad säng! Snart dags att själv krypa till sängs.....Finns det något skönare än att krypa ner i en nybäddad säng med påslakan som luktar nytvättat! Man sover som en drottning! Har köpt påslakan av tvättat linne, från HM,  och de blir bara mjukare och skönare för varje tvätt. Har även prydnadskuddar i linne med tryck i lite lantlig stil som jag också köpt från HM.




  

Torsdagseftermiddag!

Äntligen torsdag.......blir min "nya" fredag.....för från och med denna veckan sä är jag ledig på fredagar!! Underbart! Ikväll är det städning som gäller, för jag tänker inte städa bort fredagarna!
Så det är bara att ta fram min "bästa kompis"  dammsugaren och börja...:-) Efterråt vankas det Pasta Carbonara.....mums!

Vi hörs!

onsdag 1 september 2010

Sommarkavalkad!

Vi har haft en underbar sommar! Vi började med att ta barnen med oss till Grekland! Vi hade en otroligt mysig vecka...sol, bad, god mat, gott vin...ja allt var perfekt! Sedan tog vi husvagnen till Öland.....också jättemysigt, med sol och bad. Lite dagsturer har det oxå blivit, bla till Smögen. En bra sommar helt enkelt! Lite bilder följer.....


Shopping i gamla Rhodos stad!
Bad i havet på Rhodos.
På äventyr!
Min lille badpojke!
Underbara solnedgångar!
Blommande klippor i Falkenberg!

Samuels dag!

Idag var det Samuels dag......alltså hans namnsdag. Vi brukar inte fira namsdagar.....har nog med alla födelsedagar med tanke på hur många vi är, men idag slog vi till med lite fika på kvällen som Samuel fick välja. Det blev Mazariner....som just nu är hans favoritfika.

Min lille goding!